I dag er vore første arbejdsdag og det havde vi set meget frem til. Da vi ankommer så skolen bliver Sarah og Malene sendt ind til skolelægen fordi de begge har feber og er syge. Mette og jeg får at vide vi bare skal følge med vores kollega Kelly og hun begynder at sætte os ind i det arbejde vi nu skal lave mens vi er her. Undervejs fortryder hun lidt at hun er gået i gang med at forklare os det imens de andre ikke er der, for så skal hun genfortælle det hele igen senere. Sarah og Malene bliver så sendt til sygehuset for at blive undersøgt, og nogle timer senere kommer de hjem igen, ikke klogere. Det er nok bare en gang influenza. Lægen har sagt det er en virus på lungerne og at det smitter. Så det betyder at jeg er blevet sendt ind i stuen for at sove de næste par dage. Ikke særlig sjovt, men håber de snart bliver raske igen.

Det betyder desværre også at vores arbejde er blevet udsat en uge, så vi starter først mandag den 25. Jeg havde ellers glædet mig til at komme i gang, når vi alligevel bare sidder hjemme og keder os. Nu når 2 af pigerne er syge, er chancen for at blevet smitte stor og jeg gider ikke være syg, jeg vil arbejde.

De få timer vi nu havde med Kelly fortalte hun os om de læringsmetoder og skemaer de bruger på skolen. Det hele virkede meget frikantet og til tider lidt underligt. Alt i løbet af dagen er planlagt ned til mindste detalje, men alligevel fik vi at vide vi skulle bidrage med flere materialer hverdag. Det virker lidt svært når de allerede har skrevet et fuld skema, men vi skal nok bare prøve det af nogle gange for at se hvordan det hele fungere. Jeg glæder mig rigtig meget til at skulle i gang. Der er rigtig meget planlægning i hverdagen og det skal jeg lige vende mig, det er jo ikke så pædagogisk nærmere planlægning som en skolelærer laver. Det er jo helt nyt for mig.  

Så nu ved jeg ikke hvad de næste par dage skal gå med. Håber de andre bliver raske så vi kan komme på arbejde.

Husk at tjekke de nye billeder ud - Acrobat show i Shanghai og Shanghai del 2. Ciao




Leave a Reply.