Så starter vi snart på arbejde og det glæder jeg mig til. Det bliver rart at få gang i hverdagen. Inden vi skal det, har vi været på sightseeing i Tianjin.

Malene og jeg er gået på opdagelse i den kæmpe by vi bor i. Her bor ca 11 mio mennesker, så man kan næsten ikke forstille sig, hvor stor byen er. Vi startede med at gå ned mod vandet, her så man kineserne tage deres børn med ud på isen for at skøjte. Men ikke som vi skøjter, de har en lille stol de sidder på også skubber de sig frem med nogle pinde. Meget smart.
Vi har også været nede at se det hotel min familie skal bo på, når de kommer og besøger mig til marts. Det lå under 15 min gang fra vores lejlighed og var nemt at finde, så det er jo en god ting.

På en af vores andre gå ture som var 3 timer lang, fandt Malene og jeg den italienske del af Tianjin (der er også et billede af det). Det var et rigtigt flot og et hyggeligt område, som vi helt klart skal benytte os meget når vejret bliver bedre. Her lå der en masse italienske restauranter, diskoteker og en masse hyggelige butikker. Priserne var høje men det havde vi også forventet når det er udenlandske restauranter, så vi kommer nok ikke spise der så tit, men kaffe kan man da altid drikke på en af cafeerne.

De sidste par dage har vi også lavet mad her hjemme. Vi har haft brugt for bare at spise noget simplet og nemt. Så vi har fået pasta med kødsovs, steak med kartofler og Chili con carne.  Mmmm lækkert.

I morgen er det lørdag og vi har ikke rigtig så mange planer, måske skal vi ud på endnu en gåtur. På mandag starter vi på arbejde og det bliver spændende. Det kommer nok ikke så mange blog indlæg når jeg først er startet på arbejde, men vil da prøve at få skrevet lidt en gang i mellem. Ciao 




Leave a Reply.